VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Spoločnosť RehabMed, s.r.o., so sídlom Štúrova ulica 725/32, 929 01 Dunajská Streda, IČO: 36 739 561, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Odd.: Sro, vložka č. 19644/T (ďalej aj len „Poskytovateľ“) ako prevádzkovateľ zdravotníckeho zariadenia v zmysle platného povolenia vydaného príslušným orgánom poskytuje svojim klientom zdravotnú starostlivosť s odborným zameraním: ambulancia fyziatrie, balneológie a liečebnej rehabilitácie, ortopedická ambulancia a zariadenie spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek v odbore fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia, služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v oblasti rehabilitácie, nadštandardné služby a ostatné služby v oblasti regenerácie a rekondície v zariadení, nachádzajúcom sa na adrese Jánosa Eszterházyho 6034, 929 01 Dunajská Streda.
2. Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť a služby a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v zariadeniach ambulantnej zdravotnej starostlivosti odborne a serióznym spôsobom, vrátane komplexného manažmentu Klienta, v nadštandardnej kvalite, avšak v súlade so štandardnými terapeutickými postupmi a štandardnými diagnostickými postupmi, a to za účelom zlepšenia zdravotného stavu fyzických osôb. Poskytovateľ vykonáva Zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v súlade s informáciami poskytnutými Klientom a jeho Zdravotnou dokumentáciou. Základnou črtou zmluvného vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom, ktorý na základe vlastného posúdenia, pri rešpektovaní odporúčaní Poskytovateľa, prijal spôsob svojej rehabilitácie, regenerácie a rekondície, je dobrovoľnosť a lojálnosť.
3. Za účelom podrobnejšej úpravy vzájomných práv a povinností medzi Poskytovateľom a klientom pri zabezpečení služieb Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície pre klientov Poskytovateľa vydáva Poskytovateľ tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj len „VOP“). Účelom týchto VOP je najmä vymedziť podrobnosti právneho vzťahu, založeného medzi Poskytovateľom a klientom.
2. ZÁKLADNÉ POJMY A DEFINÍCIE
1. Na účely týchto VOP majú pojmy v nich obsiahnuté nasledovný význam:
„Poskytovateľ“ – obchodná spoločnosť RehabMed, s.r.o., so sídlom Štúrova ulica 725/32, IČO: 36 739 561, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Odd.: Sro, vložka č. 19644/T.
„Klient“ - každá fyzická osoba, ktorej Poskytovateľ poskytne Zdravotnú starostlivosť, služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardné služby a ostatné služby.
„Dohoda“ - dohoda o poskytovaní Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb alebo o poskytovaní ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície uzatvorená medzi Poskytovateľom a Klientom písomne alebo konkludentne (ústne alebo inou formou, ktorou Klient akceptuje ustanovenia týchto VOP) v zmysle čl. 3 týchto VOP.
Konkludentným konaním Klienta, ktorého dôsledkom je uzatvorenie Dohody sa rozumie:
osobné objednanie Klienta v Prevádzke Poskytovateľa,
objednanie Klienta on-line na Internetovej stránke Poskytovateľa,
telefonické objednanie Klienta.
„Služba“ – zahŕňa poskytovanie Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície Klientovi Poskytovateľom na základe Dohody.
„Balíček služieb“ - Poskytovateľom určený súbor Zdravotných výkonov a služieb, vykonávaných za individuálnych podmienok alebo zvýhodnenú cenu.
„Cenník“ – cenník služieb Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície, poskytovaných Poskytovateľom, ktorého aktuálne platné znenie je zverejnené na Internetovej stránke Poskytovateľa a dostupné Prevádzke Poskytovateľa, v zmysle ktorého je stanovená Odmena.
„Internetová stránka Poskytovateľa“ – www.rehabmed.sk.
„Prevádzka“ – zdravotnícke zariadenie Poskytovateľa, nachádzajúce sa na adrese Jánosa Eszterházyho 6034, 929 01 Dunajská Streda.
„Odmena“ - nárok Poskytovateľa na zaplatenie ceny za služby, ktorú je Klient povinný uhradiť Poskytovateľovi v súlade s týmito VOP a Cenníkom.
„Diagnostika“ - zisťovanie a hodnotenie zdravotného stavu fyzickej osoby (Klienta) a v prípade zistenia poruchy zdravia alebo choroby, určenie závažnosti poruchy zdravia alebo choroby; jej výsledkom je určenie choroby alebo zdravotného problému.
„Liečba“ - vedomé ovplyvnenie zdravotného stavu fyzickej osoby (Klienta) s cieľom navrátiť jej zdravie, zabrániť ďalšiemu zhoršovaniu jej zdravotného stavu (stabilizovanie zdravotného stavu) alebo zmierniť prejavy a dôsledky ochorenia fyzickej osoby (Klienta).
„Ošetrujúci zdravotnícky pracovník“ - zdravotnícky pracovník určený Poskytovateľom na poskytovanie Zdravotnej starostlivosti Klientovi; ak je takýmto Ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom lekár, ide o „Ošetrujúceho lekára“, ak je Ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom fyzioterapeut, ide o „Ošetrujúceho fyzioterapeuta“.
„Zdravotná starostlivosť“ je súbor pracovných činností, ktoré vykonávajú zdravotnícki pracovníci, vrátane poskytovania zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín s cieľom predĺženia života Klienta, zvýšenia kvality jeho života a zdravého vývoja budúcich generácií; Zdravotná starostlivosť zahŕňa prevenciu, dispenzarizáciu, diagnostiku, liečbu, biomedicínsky výskum, ošetrovateľskú starostlivosť.
„Zdravotný výkon“ - cielená činnosť zdravotníckeho pracovníka, ktorá predstavuje základnú jednotku poskytovania Zdravotnej starostlivosti Poskytovateľa.
„Zdravotná dokumentácia“ - súbor údajov o zdravotnom stave Klienta, o Zdravotnej starostlivosti a o službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti Klientovi.
„Nadštandardné služby“ – znamená všetky služby, ktoré sú Klientovi poskytované na jeho žiadosť za účelom zabezpečenia vyššieho komfortu v súvislosti so Zdravotnou starostlivosťou poskytovanou Poskytovateľom.
„Rehabilitácia, rekondícia, regenerácia Klienta“- sú základným cieľom Poskytovateľa a základným obsahom poskytovanej Zdravotnej starostlivosti
„Zmluvný partner“ - právnická alebo podnikajúca fyzická osoba, s ktorou Poskytovateľ uzatvorí dohodu o poskytovaní Zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, v prospech fyzických osôb určených Zmluvným partnerom. Ak je vo VOP uvedený pojem Klient, vzťahuje sa tento pojem primerane aj na Zmluvného partnera a fyzické osoby určené Zmluvným partnerom.
„Nariadenie GDPR“- znamená Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov).
„Zákon o ochrane osobných údajov“ – znamená zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
„Zákon o zdravotnej starostlivosti“ – znamená zákon č. 576/2004 Z.z. Zákon o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
„Zákon o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe VZP“- znamená zákon č. 577/2004 Z.z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v znení neskorších predpisov
„Zákon o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti“-znamená zákon č. 578/2004 Z.z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
„Zákon o zdravotných poisťovniach a dohľade“ – znamená zákon č. 581/2004 Z.z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
3. DOHODA O POSKYTOVANÍ ZDRAVOTNEJ STAROSTLIVOSTI
Zdravotnú starostlivosť, služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardné služby poskytuje Poskytovateľ na základe Dohody o poskytovaní Zdravotnej starostlivosti. Dohoda sa uzatvára na dobu neurčitú alebo na presne špecifikovaný Zdravotný výkon či službu. V prípade, ak k uzatvoreniu Dohody dôjde na základe konkludentného konania Klienta, má sa za to, že Dohoda je uzatvorená na dobu určitú, a to do doby poskytnutia špecifikovaného Zdravotného výkonu/konkrétnej služby.
Zdravotná starostlivosť je poskytovaná Poskytovateľom v rozsahu uvedenom v Dohode.
Klient uzavretím Dohody potvrdzuje, že
berie na vedomie, že Zdravotná starostlivosť poskytovaná Poskytovateľom je v prípadoch, ktoré nie sú uhrádzané na základe verejného zdravotného poistenia spoplatnená a vyšetrenie, Zdravotný výkon, či služba je ním hradená spôsobom dohodnutým Poskytovateľom,
bol informovaný o aktuálnom Cenníku služieb Poskytovateľa a berie na vedomie, že aktuálny cenník Poskytovateľa je k dispozícii na nahliadnutie v Prevádzke Poskytovateľa, ako aj na Internetovej stránke Poskytovateľa,
Zdravotná starostlivosť, služby spojené s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a nadštandardné služby sú poskytované v rozsahu uvedenom v Dohode,
sa oboznámil s týmito VOP a súhlasí s ich obsahom,
bol poučený o možnostiach voľby navrhovaných postupov, ako aj rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti; poučenie mu bolo poskytnuté zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom sa rozhodnúť,
s navrhovaným postupom vyjadruje súhlas a v prípade akýchkoľvek zmien v zdravotnom stave (náhla nevoľnosť, bolesti a pod.) pociťovaných po vyšetrení či Zdravotnom výkone, bude o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka.
Poskytovateľ Zdravotnú starostlivosť a služby spojené s poskytovaním zdravotnej starostlivosti poskytuje počas ordinačných hodín Prevádzky Poskytovateľa, ktoré sú zverejnené v Prevádzke Poskytovateľa a na Internetovej stránke Poskytovateľa.
Uzavretím Dohody vznikne medzi Poskytovateľom a Klientom právny vzťah, ktorého predmetom je poskytovanie Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť uzatvorenie Dohody z dôvodov stanovených v príslušných právnych predpisoch, alebo ak osobný vzťah zdravotníckeho pracovníka k osobe, ktorej sa má zdravotná starostlivosť poskytovať, alebo k jej zákonnému zástupcovi, nezaručuje objektívne hodnotenie jej zdravotného stavu.
Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti na základe Dohody buď ako jednotlivé Zdravotné výkony/jednotlivé služby alebo v rámci komplexných Balíčkov služieb. Klient má právo zvoliť si Balíček služieb vždy len v rozsahu aktuálnej ponuky. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť aktuálnu ponuku Balíčkov služieb.
Pokiaľ Klient počas platnosti Balíčka služieb nevyužije celú náplň Balíčka služieb a/alebo služby, ktoré si k Balíčku služieb zvolil, nevznikajú mu v tejto súvislosti žiadne práva ani nároky voči Poskytovateľovi a ani Poskytovateľovi nevznikajú v tejto súvislosti žiadne povinnosti na náhradné plnenie voči Klientovi. S dobou platnosti Balíčka služieb je Klient vždy vopred oboznámený a zakúpením Balíčka služieb vyjadruje s ňou súhlas a berie na vedomie, že len počas tejto doby môže celú náplň Balíčka služieb a/alebo služby, ktoré si k Balíčku služieb zvolil, vyčerpať.
Klient berie na vedomie a akceptuje, že pokiaľ nastanú okolnosti nezávislé na vôli Poskytovateľa, napríklad:
a) ochorenie pracovníka Poskytovateľa, personálne dôvody a pod.,
b) zastavenie alebo obmedzenie činnosti Poskytovateľa na základe rozhodnutia príslušného orgánu alebo v dôsledku vyhlásenia mimoriadnej situácie, núdzového alebo výnimočného stavu a pod.,
môžu byť tieto okolnosti dôvodom na dočasné obmedzenie čerpania náplne Balíčkov služieb zo strany Poskytovateľa. V takom prípade Poskytovateľ o takomto dočasnom obmedzení informuje Klienta pri využití kontaktných údajov, ktoré mu Klient poskytol. Za dočasné obmedzenie čerpania náplne Balíčka služieb podľa tohto bodu sa považuje obmedzenie čerpania Balíčka služieb trvajúce najviac 30 dní (v prípade obmedzenia čerpania Balíčka služieb z dôvodov podľa písm. a) tohto bodu a obmedzenie čerpania Balíčka služieb trvajúce najviac 6 mesiacov (v prípade obmedzenia čerpania Balíčka služieb z dôvodov podľa písm. b) tohto bodu).
Klient berie na vedomie a akceptuje, že čerpanie náplne Balíčkov služieb môže byť aj znemožnené, a to napr. v prípade personálnych alebo iných zmien u Poskytovateľa, v dôsledku ktorých nebude možné zo strany Poskytovateľa zabezpečiť čerpanie náplne Balíčka služieb, alebo z iných dôvodov. V takom prípade, ako aj v prípade, ak dočasné obmedzenie čerpania Balíčka služieb presiahne dobu uvedenú v bode 9, Poskytovateľ poskytne Klientovi náhradu v podobe umožnenia využitia alternatívnej náplne Balíčka služieb alebo alternatívnych Služieb podľa aktuálnej ponuky Poskytovateľa a v prípade, ak to zo strany Poskytovateľa nebude možné, dohodne sa na inom vysporiadaní s Klientom. V takomto prípade nejde o porušenie Dohody a Klientovi nevznikajú ďalšie práva voči Poskytovateľovi.
Ustanovenia článku 3 týchto VOP o Dohode sa primerane použijú aj na uzavretie Dohody o poskytovaní ostatných služieb Poskytovateľa v oblasti regenerácie a rekondície.
Právny vzťah, ktorého predmetom je záväzok Poskytovateľa poskytovať Zdravotnú starostlivosť, služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti, nadštandardné služby a ostatné služby v oblasti regenerácie a rekondície na strane jednej a záväzok zaplatiť Odmenu na strane druhej, môže okrem Dohody vzniknúť aj uzavretím osobitnej zmluvy medzi Poskytovateľom a právnickou osobou alebo fyzickou osobou (ďalej len ako „Korporátne zmluva“). V takom prípade Poskytovateľ bude poskytovať Zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti osobám, ktoré budú určené Korporátnou zmluvou. Na tieto osoby sa po uzavretí Korporátnej zmluvy primerane použijú ustanovenia týchto VOP o Klientovi s výnimkami dohodnutými v Korporátnej zmluve.
4. POSKYTOVANIE ZDRAVOTNEJ STAROSTLIVOSTI A SLUŽIEB SÚVISIACICH S POSKYTOVANÍM ZDRAVOTNEJ STAROSTLIVOSTI
Poskytovateľ Zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti poskytuje prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov. Poskytovateľ je povinný poskytovať zdravotnú starostlivosť lege artis, t.j. postupom Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, ktorý je v súlade so súčasnými poznatkami vedy.
Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný informovať Klienta o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti v súlade s ustanovením § 6 Zákona o zdravotnej starostlivosti. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník Poskytovateľa je povinný poskytnúť poučenie zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť pre informovaný súhlas a primerane rozumovej a vôľovej vyspelosti a zdravotnému stavu osoby, ktorú má poučiť.
Každý, kto má právo na poučenie podľa bodu 2., má aj právo poučenie odmietnuť. O odmietnutí poučenia sa urobí písomný záznam.
Pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti má Klient právo na:
ochranu dôstojnosti, rešpektovanie svojej telesnej integrity a psychickej integrity,
informácie týkajúce sa jeho zdravotného stavu,
informácie o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti,
odmietnutie poskytnutia Zdravotnej starostlivosti okrem prípadov, v ktorých podľa Zákona o zdravotnej starostlivosti možno poskytnúť Zdravotnú starostlivosť bez informovaného súhlasu,
zachovanie mlčanlivosti o všetkých údajoch týkajúcich sa jeho zdravotného stavu, o skutočnostiach súvisiacich s jeho zdravotným stavom, ak v prípadoch ustanovených osobitným predpisom nie je Ošetrujúci zdravotnícky pracovník zbavený tejto mlčanlivosti,
zmiernenie utrpenia,
humánny, etický a dôstojný prístup Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov.
5. Pred prvou návštevou u Poskytovateľa je Klient povinný uzatvoriť s Poskytovateľom Dohodu o poskytovaní Zdravotnej starostlivosti.
6. Klient je povinný dodržať povinnosti vyplývajúce pre neho z osobitných právnych predpisov, napr. ak je to potrebné v prípade špecializovanej zdravotnej starostlivosti predložiť Ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi Poskytovateľa písomné odporúčanie všeobecného lekára Klienta a pod. Klient je takisto povinný dodržiavať Prevádzkový poriadok Poskytovateľa a ďalšie jeho pokyny.
Klient je aj vo vlastnom záujme povinný upozorniť Poskytovateľa, resp. jeho pracovníka (Ošetrujúceho lekára, Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, fyzioterapeuta, trénera) pred zahájením poskytovania Služby na svoj zdravotný stav, zdravotné problémy a príznaky. V prípade, ak nie je Klient objektívne spôsobilý posúdiť vplyv poskytovanej Služby na jeho zdravotný stav alebo v prípade, ak pri odobratí anamnézy pracovník Poskytovateľa zistí možnosť alebo riziko poškodenia zdravia Klienta pri poskytovaní Služby z dôvodu ochorenia, choroby alebo zdravotného problému Klienta a požiada Klienta, Klient je povinný predložiť Poskytovateľovi, resp. jeho pracovníkovi lekárske potvrdenie (lekársku správu, nález) popisujúce, že druh poskytovanej Služby nebude mať negatívny vplyv na zdravotný stav Klienta a /alebo na spôsob ako sa má alebo môže Služba poskytovať.
ZODPOVEDNOSTNÉ VZŤAHY
Pri škodách, ktoré vznikli v dôsledku porušenia zmluvných povinností niektorou zo zmluvných strán, zodpovedajú zmluvné strany v zmysle príslušných právnych predpisov upravujúcich zodpovednosť za škodu.
Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Klientovi a ktorá je spôsobená okolnosťami objektívneho charakteru vylučujúcich zodpovednosť, t.j. okolnosťami ktoré Poskytovateľ nezavinil a ani nemohol predvídať. Poskytovateľ nezodpovedá za škody, ktoré Klientovi vznikli v dôsledku osobitostí jeho zdravotného stavu a v prípade, ak Poskytovateľ Klienta na možné riziká upozornil, ako ani v prípade, ak Klient porušil Prevádzkový poriadok Poskytovateľa alebo porušil alebo nedodržal pokyny alebo zákazy Poskytovateľa.
Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Klientovi tým, že Poskytovateľovi neposkytol úplné, pravdivé, aktuálne informácie o svojom zdravotnom stave, či užívaných liekoch, či v prípade ak Klient zamlčal, vedome/nevedome informácie o svojom zdravotnom stave, či užívaných liekoch, ktoré sú rozhodné pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom lege artis.
Klient berie na vedomie individualitu, osobitosť svojho zdravotného problému a súhlasí s tým, že Poskytovateľ poskytovaním svojich služieb má zabezpečiť výlučne jeho rehabilitáciu, regeneráciu a rekondíciu.
Ak sa Klient domnieva, že sa mu neposkytla Zdravotná starostlivosť správne, alebo sa domnieva, že iné rozhodnutie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa v súvislosti s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti alebo poskytovaním služieb je nesprávne, má právo požiadať Poskytovateľa o nápravu. Žiadosť o nápravu sa podáva písomne.
Poskytovateľ je povinný písomne informovať Klienta o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 dní od podania žiadosti Klientom, ak z obsahu žiadosti nevyplýva nutnosť konať bezodkladne alebo v kratšej lehote.
Ak Poskytovateľ žiadosti nevyhovie, alebo neinformuje Klienta o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 dní od podania žiadosti Klientom, Klient má právo (i) požiadať Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou o vykonania dohľadu podľa príslušných ustanovení Zákona o zdravotných poisťovniach a dohľade, ak predmetom žiadosti je správne poskytnutie Zdravotnej starostlivosti, alebo (ii) obrátiť sa na orgán príslušný na výkon dozoru podľa Zákona o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, ak je predmetom žiadosti iné rozhodnutie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa v súvislosti s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti.
V prípade vopred neospravedlnenej neúčasti Klienta na dohodnutej Službe (tak hradenie, ako aj nehradenej z verejného zdravotného poistenia) zodpovedá Klient za škodu vzniknutú v súvislosti s vyčlenením časových, personálnych a kapacitných prostriedkov Poskytovateľa pre Klienta. Klient za škodu podľa tohto ustanovenia nezodpovedá ak preukáže, že vzniknutú škodu nezavinil. Klient rovnako nezodpovedá za takto spôsobenú škodu v prípade, ak sa Poskytovateľovi podarilo umiestniť na uvoľnený termín iného Klienta.
Klient berie na vedomie, že povaha poskytovania Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb a služieb v oblasti regenerácie a rekondície u Poskytovateľa môže vyžadovať odkladanie osobných vecí (ako napr. časti oblečenia, doklady a pod.). Na tento účel Poskytovateľ vyhradzuje miesto na odkladanie osobných vecí Klientov počas poskytovania Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície tak, že Klient je povinný odložiť svoje osobné veci vždy v tej miestnosti, v ktorej sa podľa povahy poskytovanej Služby zdržuje alebo na inom mieste výslovne označenom Poskytovateľom na odkladanie osobných vecí. Klient vyhlasuje, že tomuto opatreniu Poskytovateľa porozumel a berie ho na vedomie. Odkladanie vecí na iných miestach je zakázané a Poskytovateľ preto nezodpovedá za škodu vzniknutú na veciach odložených Klientom v rozpore s VOP.
REZERVÁCIA TERMÍNU, ZMENY REZERVÁCIE
Klient sa môže objednať k Poskytovateľovi osobne v Prevádzke Poskytovateľa, prostredníctvom telefonického spojenia zverejneného na webovej stránke, e – mailom (recepcia [at] rehabmed.sk), alebo prostredníctvom elektronického formulára on-line na Internetovej stránke Poskytovateľa.
Pred každou rezerváciou termínu vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby je Klient povinný oboznámiť sa s aktuálne platným zneným VOP. Potvrdením rezervácie Klient vyslovuje svoj bezvýhradný súhlas s týmito VOP.
Pri online rezervácií termínu vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby má Klient možnosť vyhľadať si aktuálne dostupný termín u Poskytovateľa podľa zadaných kritérií. Po zadaní kritérií je Klient povinný vyplniť všetky povinné údaje (meno, priezvisko, e-mail a telefonický kontakt). Po vyplnení všetkých požadovaných údajov je Klientovi bezodkladne zaslané na ním zadanú e-mailovú adresu potvrdenie rezervácie termínu.
V prípade, ak Klient mešká s dostavením sa na objednaný termín, je Poskytovateľ oprávnený podľa aktuálnej pracovnej vyťaženosti, Klientovi poskytnúť modifikované skrátené vyšetrenie, Zdravotný výkon či službu, pričom Klient je povinný uhradiť poskytovateľovi Odmenu v pôvodne dohodnutej výške podľa platného Cenníka.
Akékoľvek zmeny uskutočnenej rezervácie zo strany Klienta je Klient oprávnený uskutočniť bezodplatne, najneskôr 24 hodín vopred, telefonicky, e-mailom alebo online na Internetovej stránke Poskytovateľa. Pokiaľ Klient požaduje zmenu uskutočnenej rezervácie, ktorej nie je možné z kapacitných alebo iných dôvodov vyhovieť, Poskytovateľ uskutoční všetky kroky za účelom vyhovenia požiadavkám Klienta, avšak Poskytovateľ nie je povinný požiadavke Klienta na zmenu uskutočnenej rezervácie vyhovieť, a Klientovi nevzniká nárok na náhradu škody, či akékoľvek iné plnenie zo strany Poskytovateľa z dôvodu nemožnosti zmeny uskutočnenej rezervácie.
ZRUŠENIE REZERVÁCIE
Klient je povinný dodržať termín vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby, na ktorý sa objednal. V prípade, že Klientovi bráni v dodržaní termínu vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby na ktorý sa objednal vážna prekážka, je Klient povinný túto skutočnosť Poskytovateľovi najneskôr 24 hodín vopred oznámiť a preobjednať sa na iný termín vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby. V prípade včasného neoznámenia prekážky na strane Klienta, ktorá mu bráni v absolvovaní vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby, alebo v prípade nedostavenia sa Klienta na objednaný termín vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby prepadá Klientovi termín vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby.
Zrušenie objednaného vyšetrenia, Zdravotného výkonu či služby je Klient povinný urobiť telefonicky, e-mailom alebo online na Internetovej stránke Poskytovateľa, prípadne zrušením termínu priamo v potvrdení rezervácie, ktoré bolo Klientovi zaslané na e-mailovú adresu v prípade rezervovania termínu prostredníctvom rezervačnej platformy.
V prípade nedodržania postupu v zmysle bodu 1 a 2 tohto článku pre vyšetrenia, Zdravotný výkon či služby poskytovanú Poskytovateľom za Odmenu, Klient je povinný uhradiť Poskytovateľovi storno poplatok za neuskutočnenú službu, a to vo výške 80% hodnoty služby poskytovanej za Odmenu (ďalej len „Storno poplatok“). Klient je povinný Storno poplatok zaplatiť Poskytovateľovi do 7 dní od zrušenia termínu služby, a to v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom v prospech účtu Poskytovateľa. Ak sa Klient dostane do omeškania so zaplatením Storno poplatku podľa tohto bodu, Poskytovateľ ho vyzve na splnenie záväzku zaplatiť Storno poplatok; Poskytovateľ si vyhradzuje právo Storno poplatok jednostranne započítať proti prípadným pohľadávkam Klienta voči Poskytovateľovi. V prípade, ak zo strany Klienta nedôjde napriek výzve Poskytovateľa k úhrade Storno poplatku je Poskytovateľ oprávnený požadovať od Klienta zaplatenie Storno poplatku inými zákonnými spôsobmi, ktoré mu platné právne predpisy priznávajú.
ODMENA
Klient sa zaväzuje zaplatiť Poskytovateľovi Odmenu za poskytnutie Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície podľa podmienok týchto VOP.
Poskytovateľ, s ktorým má zdravotná poisťovňa Klienta uzatvorenú zmluvu poľa Zákona o zdravotných poisťovniach a dohľade, nesmie požadovať od poistenca úhradu za Zdravotnú starostlivosť, ktorá sa plne uhrádza na základe verejného zdravotného poistenia podľa Zákona o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe VZP.
Poskytovateľ nesmie podmieňovať poskytnutie Zdravotnej starostlivosti, či služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti Klientovi úhradou nad určenú spoluúčasť poistenca podľa Zákona o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe VZP a predpisov vydaných na jeho vykonanie, ani iným plnením.
Poskytovateľ, s ktorým má zdravotná poisťovňa Klienta uzatvorenú zmluvu podľa Zákona o zdravotných poisťovniach a dohľade, môže požadovať od Klienta úhradu za zdravotnú starostlivosť poskytnutú pri chorobe uvedenej v zozname chorôb najviac vo výške spoluúčasti poistenca podľa Zákona o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe VZP a predpisov vydaných na jeho vykonanie. Poskytovateľ môže požadovať od Klienta úhradu za služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti najviac vo výške spoluúčasti poistenca podľa Zákona o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe VZP a predpisov vydaných na jeho vykonanie.
Klient je pred poskytnutím Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb informovaný zo strany Poskytovateľa o:
zozname zdravotných poisťovní, s ktorými má Poskytovateľ uzavretú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti,
o tom, že ako poistenec zdravotnej poisťovne, ktorá nemá uzavretú zmluvu s Poskytovateľom, je povinný zaplatiť Poskytovateľovi Odmenu v zmysle Cenníka Poskytovateľa platného a zverejneného v čase vykonania vyšetrenia, Zdravotného výkonu, či poskytnutia služby Klientovi,
aktuálnom Cenníku Poskytovateľa.
Poskytovateľ má vypracovaný Cenník, ktorého súčasťou je cenník všetkých zdravotných výkonov a zoznam zdravotných výkonov poskytovaných pri chorobe uvedenej v zozname chorôb, pri ktorých sa zdravotné výkony plne alebo čiastočne uhrádzajú alebo sa neuhrádzajú na základe verejného zdravotného poistenia, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb a ostatných služieb, ktoré Poskytovateľ poskytuje a pri ktorých môže požadovať úhradu. Výkony Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb, ktoré sú poskytnuté na žiadosť Klienta a ktoré nie sú uvedené v zmluve uzavretej Poskytovateľom a zdravotnou poisťovňou Klienta ako hradené alebo čiastočne hradené, hradí Klient v plnej výške podľa aktuálneho Cenníka Poskytovateľa.
Poskytovateľ v Cenníku určuje okrem iného aj zdravotné výkony, resp. použitie zdravotníckych pomôcok ktorého nie sú hradené z verejného zdravotného poistenia a pokiaľ sa Klient o takýto zdravotný výkon alebo použitie takejto zdravotníckej pomôcky požiada, je povinný poskytovateľovi zaplatiť Odmenu uvedenú v Cenníku.
Výška Odmeny sa určuje v zmysle zverejneného Cenníka Poskytovateľa, platného v čase vykonania Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, nadštandardných služieb a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície. Odmena za poskytovanie Zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a ostatných služieb v oblasti regenerácie a rekondície, sa v prípade jednotlivých Balíčkov služieb môže odlišovať.
Poskytovateľ zverejňuje Cenník svojich služieb a aktuálny zoznam zdravotných poisťovní, s ktorými má Poskytovateľ uzatvorenú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti na Internetovej stránke Poskytovateľa a v priestoroch recepcie alebo vstupu do Prevádzky.
Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek počas trvania Dohody jednostranne zmeniť Cenník. Zmena Cenníka bude vykonaná uverejnením oznámenia o zmene Cenníka na Internetovej stránke Poskytovateľa. V prípade, ak by došlo v čase medzi objednaním a skutočným vykonaním vyšetrenia, Zdravotného výkonu alebo inej služby k zmene Cenníka Poskytovateľa, bude Klientovi účtovaná Odmena v zmysle Cenníka Poskytovateľa platného v čase vykonania objednávky predmetného vyšetrenia, Zdravotného výkonu alebo inej služby.
Odmena je splatná v hotovosti alebo platobnou kartou v Prevádzke Poskytovateľa priamo pri resp. po poskytnutí vyšetrenia, Zdravotného výkonu, či služby Klientovi alebo v prípade osobitnej dohody medzi Poskytovateľom a Klientom prevodom v prospech bankového účtu Poskytovateľa uvedeného na daňovom doklade, v lehote do 7 dní odo dňa vystavenia daňového dokladu, alebo odpočítaním ceny vyšetrenia, Zdravotného výkonu alebo inej Služby z predplateného depozitu Klienta. Poskytovateľ má právo požadovať úhradu aj vopred t.j. ešte pred poskytnutím vyšetrenia, Zdravotného výkonu, či služby Klientovi.
V Odmene sú zahrnuté všetky administratívno – technické náklady Poskytovateľa na splnenie jeho záväzkov z Dohody, ibaže je v týchto VOP uvedené inak.
Ak Klient nezaplatí Odmenu v súlade s Dohodou a týmito VOP, má Poskytovateľ právo uplatňovať voči Klientovi zaplatenie úrokov z omeškania vo výške určenej všeobecne záväzným právnym predpisom Slovenskej republiky. Ak sa Klient dostane do omeškania so zaplatením Odmeny, je Poskytovateľ oprávnený uplatniť svoju pohľadávku voči Klientovi aj súdnou cestou.
9. SPRACÚVANIE, POSKYTOVANIE A SPRÍSTUPNENIE ÚDAJOV ZO ZDRAVOTNEJ DOKUMENTÁCIE
1. Poskytovateľ je povinný údaje zo Zdravotnej dokumentácie spracúvať, poskytovať a sprístupňovať v súlade so Zákonom o zdravotnej starostlivosti a Zákonom o ochrane osobných údajov.
2. Zdravotná dokumentácia sa vedie v zmysle Zákona o zdravotnej starostlivosti. Zdravotná dokumentácia obsahuje:
osobné údaje Klienta, ktorému sa poskytuje Zdravotná starostlivosť, v rozsahu meno, priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa bydliska a zdravotné údaje potrebné na zistenie anamnézy; môže obsahovať aj telefónne číslo a adresu elektronickej pošty Klienta, ak ich poskytol,
údaje o poučení a informovanom súhlase Klienta,
údaje o chorobe Klienta, žiadanku na vyšetrenia spoločných vyšetrovacích a liečených zložiek, údaje o priebehu a výsledkoch vyšetrení, liečby a ďalších významných okolnostiach súvisiacich so zdravotným stavom Klienta a s postupom pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti,
údaje o rozsahu poskytnutej Zdravotnej starostlivosti, vrátane predpísaných alebo podaných humánnych liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín,
údaje o službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti,
údaje o dočasnej pracovnej neschopnosti, údaje o liečebnom režime a skutočnosti dôležité na posúdenie zdravotnej spôsobilosti na výkon práce,
epidemiologicky závažné skutočnosti,
identifikačné údaje zdravotnej poisťovne (ak ide o hradenie z verejného zdravotného poistenia),
identifikačné údaje Poskytovateľa.
3. Poskytovateľ je povinný zabezpečiť, aby k Zdravotnej dokumentácii nemali prístup iné osoby ako Ošetrujúci lekár a v nevyhnutnom rozsahu zdravotnícki pracovníci. Rozsah prístupu k osobným údajom, ako aj oprávnené osoby určí Poskytovateľ.
4. Pri zmene Poskytovateľa, v prípade ambulantnej starostlivosti, z dôvodu odstúpenia od Dohody, je Poskytovateľ povinný preukázateľne odovzdať Zdravotnú dokumentáciu alebo jej novému poskytovateľovi, za predpokladu, že mu takúto povinnosť ukladajú právne predpisy.
5. Údaje zo Zdravotnej dokumentácie sa poskytujú formou výpisu zo Zdravotnej dokumentácie. Výpis zo Zdravotnej dokumentácie obsahuje okrem identifikačných údajov Klienta, príslušnej zdravotnej poisťovne a Poskytovateľa aj:
chronologický opis vývoja zdravotného stavu,
prehľad o doterajšej Liečbe,
údaje potrebné na ďalšie poskytovanie Zdravotnej starostlivosti,
dátum vystavenia a identifikáciu Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka.
6. Poskytovateľ je povinný na základe písomného vyžiadania poskytnúť výpis zo Zdravotnej dokumentácie v rozsahu, ktorý priamo súvisí s účelom vyžiadania subjektom uvedeným v § 24 ods. 4 Zákona o zdravotnej starostlivosti, Údaje zo Zdravotnej dokumentácie sa sprístupňujú formou nahliadania do Zdravotnej dokumentácie Klienta v rozsahu, spôsobom a za podmienok podľa § 25 Zákona o zdravotnej starostlivosti.
10. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Poskytovateľ vykonáva spracúvanie osobných údajov v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov a Nariadením GDPR. Ochranu osobných údajov Klientov berie Poskytovateľ veľmi vážne. Pre zasielanie obchodných oznamov (newsletterov), pokiaľ neexistuje obchodný vzťah medzi Poskytovateľom a adresátom obchodného oznamu, je potrebný súhlas so spracovaním osobných údajov adresáta, ktorý je možno udeliť zakliknutím v online formulári na webovej stránke Poskytovateľa. Tento súhlas môže byť kedykoľvek písomne odvolaný, a to prostredníctvom e-mailu, doporučeného listu, alebo online formulára. Bližšie informácie týkajúce sa ochrany osobných údajov sú obsiahnuté priamo v Zásadách ochrany osobných údajov dostupných na Internetovej stránke Poskytovateľa.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Dohody a/alebo Korporátnej zmluvy. Písomnou Dohodou a/alebo Korporátnou zmluvou môže byť použitie jednotlivých ustanovení týchto VOP vylúčené alebo pozmenené. V prípade rozporov medzi znením VOP a ustanoveniami písomnej Dohody a/alebo Korporátnej zmluvy, majú ustanovenia písomnej Dohody a/alebo Korporátnej zmluvy prednosť.
Právne vzťahy medzi Poskytovateľom a Klientom, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP a/alebo Dohoda a/alebo Korporátna zmluva, a ktoré nie sú upravené týmito VOP a/alebo Dohodou a/alebo Korporátnou zmluvou, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to najmä ustanoveniami Zákon o zdravotnej starostlivosti, Zákona o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, a inými súvisiacimi všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Klient uzatvorením Dohody, potvrdením rezervácie termínu vyšetrenia alebo Zdravotného výkonu, vyjadruje svoj súhlas s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne zmeniť tieto VOP z dôvodu zmeny všeobecne záväzných predpisov, upravujúcich vzťahy medzi Poskytovateľom a Klientom, alebo na základe rozhodnutia Poskytovateľa. Zmena Podmienok sa oznamuje oznámením uverejneným na Internetovej stránke Poskytovateľa najmenej pätnásť kalendárnych dní pred účinnosťou zmeny. Spolu s oznámením o zmene bude na Internetovej stránke Poskytovateľa zverejnené aj úplne znenie VOP po oznámenej zmene.
5. Ak by niektoré ustanovenia týchto VOP mali byť neplatnými už v čase vzniku zmluvného vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom alebo ak sa stanú neplatnými neskôr, nie je tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení VOP. Namiesto neplatných ustanovení sa použijú ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka (ďalej len „Občiansky zákonník“) a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky, ktoré sú svojim obsahom a účelom najbližšie obsahu a účelu neplatných ustanovení VOP.
6. Tieto VOP platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom založeného Dohodou a týmito VOP a aj po jeho skončení, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z neho vyplývajú.
7. Všetky skutočnosti týkajúce sa právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom založeného Dohodou a týmito VOP je Klient povinný oznamovať na adresu Prevádzky Poskytovateľa a Poskytovateľ na adresu trvalého pobytu Klienta, uvedenú Klientom. Zásielka sa považuje za doručenú:
dňom jej prevzatia adresátom,
dňom odmietnutia prevzatia adresátom,
dňom kedy sa zásielka vrátila odosielateľovi ako nedoručená z dôvodu, že adresát je neznámy, dlhodobo odsťahovaný, žije v zahraničí alebo z akéhokoľvek iného dôvodu, pre ktorý nebolo možné zásielku doručiť, za predpokladu, že zásielka bola odoslaná na adresu Prevádzky Poskytovateľa alebo na adresu trvalého pobytu Klienta, uvedenú Klientom, prípadne inú adresu písomne oznámenú Klientom Poskytovateľovi. V prípadoch, kedy sa podľa týchto VOP predpokladá oznamovanie skutočností Klientom oznámením na Internetovej stránke Poskytovateľa, považujú sa takéto oznámenia za oznámené Klientom ich zverejnením oznámenia na uvedenej Internetovej stránke Poskytovateľa.
8. Pri omeškaní Klienta so zaplatením Odmeny, presahujúcom 30 dní, je Poskytovateľ oprávnený od Dohody odstúpiť písomným oznámením o odstúpení doručeným Klientovi. Ďalej je Poskytovateľ oprávnený od Dohody odstúpiť z rovnakých dôvodov, z akých je oprávnený odmietnuť uzatvorenie Dohody. Klient je oprávnený s poukazom na ustanovenie § 12 ods. 9 Zákona o zdravotnej starostlivosti od Dohody odstúpiť kedykoľvek aj bez udania dôvodu. Odstúpenie Klienta od Dohody musí mať písomnú formu. Dohoda zaniká po doručení písomného odstúpenia od Dohody prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bolo doručené písomné odstúpenie od Dohody Poskytovateľovi. Odstúpenie Klienta od Dohody sa nedotýka nároku Poskytovateľa na zaplatenie dlžnej sumy, úroku z omeškania ani nároku na zaplatenie iných platieb, na ktoré Poskytovateľovi vznikol nárok pred odstúpením, vrátane nároku na náhradu škody.
9. Dohoda tiež zaniká smrťou Klienta alebo zánikom Poskytovateľa.
10. Tieto VOP sú platné a účinné odo dňa ich zverejnenia v priestoroch Poskytovateľa, t.j. dňom 01.02.2021. Tieto VOP sú k dispozícii k nahliadnutiu v tlačenej podobe v mieste Prevádzky Poskytovateľa a na Internetovej stránke Poskytovateľa.
V Dunajskej Strede, 01.02.2021